Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Gipsad valp

Av Leo och Wille - 19 juli 2011 14:55

Idag var vi på djursjukhuset, och tån var självklart bruten..

När vi kom dit fick jag träffa en sköterska som undersökte mig lite allmänt först bara, sen skulle hon titta på foten. Hon var elak och klämde på min stackars tå! Det gjorde ont! Sen fick jag röntga foten, det var jobbigt att behöva ligga helt stilla, men jag klarade det ganska bra iaf. Hon var nog glad över att jag inte var så stor och stark (: Bilderna visade att tån var av.. Så då sa dom att jag var tvungen att stanna kvar där för att gipsa foten. Husse och matte åkte hem och jag fick vara kvar där ensam. Det gick bra. Alla var så snälla mot mig :) Matte däremot vart lite blödig när dom gick, och det kom nog till och med en liten tår i ögat.

Jag fick ett stort blått gips på benet. Även fast det bara var lilltån som var bruten så fick jag gips över halva benet. Jag fick även en liten strumpa som jag ska ha på mig när jag är ute så att gipset inte ska bli så slitet och så att smuts inte kommer in.

Dom satte även på mig en ful tratt på huvudet! Den tycker jag inte om så mycket. men dom sa att jag skulle ha den så att jag inte tuggade bort gipset.

Så nu ska jag ha gipsad fot i kanske så långt som 8 veckor! :O Beroende på hur fort frakturen läker. Eftersom jag är en liten valp så läker mitt skelett fort sa doktorn, så vi hoppas på att det går fort!

Nu så måste jag åka till doktorn ca 1gång/vecka för att lägga om gipset. Och jag ska vara stilla så mycket som möjligt. Inga långa promenader och inget skutt och lek. Kommer nog inte vara så lätt att hålla sig stilla i 6-8veckor när man är en liten sprallig valp..


Vi är påväg in till doktorn.

 


Och såhär ser jag ut nu med mitt gips.

   


Matte och husse tycker väldigt synd om mig, speciellt eftersom dom hyrt en stuga tills nu på lördag och två veckor framåt. Det blir för mig att sitta i koppel hela tiden. Inget spring och lek för mig ute i skogen.. :( Fy så tråkigt!

Så himla typiskt att det ska hända bara några dagar innan vi ska åka på semester. Menmen, det är väl sånt som händer när man är en liten och lekfull valp. :p Men man kan ju se det lite från den ljusa sidan, det var ju bara en bruten tå, så det ska väl inte bli några bestående skador efteråt. Hade kanske vart värre om hela benet var brutet. :p


Voff! Wille

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo och Wille - 17 juni 2013 17:49

  Vi har vart ute i stugan i en vecka nu, har vart riktigt skönt :) Vi va ute och letade efter en sjö och en lite privat badplats så att vi hundar (eller rättare sagt Wille) kunde få bada och leka :) Vi hittade den här lilla gläntan vid en liten sj...

Av Leo och Wille - 30 maj 2013 22:51

Det är länge sen något hände här, men nu kommer lite bilder iallafall ;) Matte och Husse hyr en stuga på landet. Vi fick nycklarna dit 1 april och vi ska hyra den minst ett år. Vi älskar att vara ute på landet, kunna springa löst, leka och busa! Un...

Leo

Av Leo och Wille - 9 februari 2013 22:52

Som vanligt vill matte lägga upp massor av bilder, men datorn sammarbetar inte som vanligt.. Skulle bli massa kul bilder när vi va å lekte för några dagar sen och träffade flera roliga hundar, men de blir inget med det. En bild på mig kunde matte lad...

Av Leo och Wille - 31 december 2012 14:10

Hejhej alla goa å glada. Jul är alltid en stressig tid på året när man ska åka runt överallt å hälsa på alla. Julafton firade vi hemma hos mattes familj och därifrån kommer lite bilder här nere. Juldagen var vi hos mattes mormor och morfar där ja...

Av Leo och Wille - 6 december 2012 21:52

Nu har vintern kommit med buller och brak! Det började snöa som bara den igår, och det har även fortsatt idag. Jag tycker inte att de är så kul med snön.. tycker mest att den är kall. Wille däremot är lyckligare än någonsin ;) På promenaderna har han...

Presentation


Hej!

Jag heter Leo och min "lillebror" heter Wille. Jag är född 14/1-2010 och Wille är född 4/3-2011. Här kommer det gå att läsa om vårat liv, som två busiga whippets :) Hoppas att ni kommer gilla vårt bus med husse och matte :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards