Alla inlägg under december 2011

Av Leo och Wille - 26 december 2011 20:42

Nu har de vart julafton och de va kul :) Vi va hemma hos mattes familj och firade hela dagen.

Det var massa paket under granen, några var till oss oxå :)

   


Vi fick en jättefin hundsäng/hundkoja av mattes mamma :) Tack så mycket :D

  


Myspys, jag älskar den! :D

 


Wille va inne å tittade, men han hade nog mycket annat att titta på, så han hade inte ro att lägga sig i den (;

   


Jag sov där medans tomten va på besök (:

 


Tomten va snäll (;

 


Jag fick paket med godis i! :D

 


Wille fick oxå paket med leksaker :)

 


Fick gott ben med mums i :9

 


Vila lite i soffan efter allt stoj å stim (:

 


Hemma igen, med fler nya leksaker. Boll med en rävsvans :D Superkul tycker Wille :D

   


Voff! Leo

Av Leo och Wille - 19 december 2011 16:46

Idag har matte tagit upp granen. Jag tyckte de va jättelustigt, jag skällde lite på den i början å försökte bita den, men sen märkte jag att den inte va så farlig ;) Meeen, jag kan inte lova att jag kommer låta den va helt å hållet än.. ;) Vi får se, den är fortfarande lite spännande ;)


 


Kulorna i granen är jag ju lite sugen på.. (;

 


Men jag ska försöka vara snäll å inte äta upp granen ^^

 



Vi tittade på den där vampyrfilmen, Twiligt för några dagar sen å jag blev väldigt inspererad till att leka vampyr ;)

Matte och husse tycker lite synd om Leo som blir den som blir utsatt för mina vampyrbett ;p

   


Voff! Wille

Av Leo och Wille - 18 december 2011 14:14

Idag är det tredje advent, å lite mindre än en vecka kvar till julafton (: Vi hoppas här i Linköping på snö. Det snöar ju lite nu, men de är ändå för varmt för att de ska lägga sig å stanna kvar..

Matte ska plocka upp julgranen lite senare sen idag, vi får se vad Wille tycker om den. Jag tyckte att de va lustigt att dom tog in ett träd förra året, men jag kunde ändå smälta de ;) Wille är ju lite vildare än mig, så vi får se om han kan låta granen vara ;)  Får se om de kanske kommer lite bilder senare på hans reaktion (;


Här kommer vårt julkort oxå :)

 


Voff! Leo

Av Leo och Wille - 11 december 2011 18:20

Igår fixade vi lite kort som kommer att bli del av ett julkort (: Inte alltid lätt att sitta still på komando när matte vill, å speciellt inte när man ska ha en lustig mössa på huvudet, med en BOLL på! Den vill man gärna leka med (;


Ursäkta matte, men du bländar mig med blixten..! (;

 


Du ska inte får en bra bild, jag räcker ut tungan då! ;)

 


Okej, lite stilla å söt kan jag väl vara :)

 


Wille räckte oxå ut tungan lite när matte skulle fota (;

 


Rolig mössa tycker Wille. Roligare att leka med än att ha på huvudet ^^

 


Men lite kunde han va still, le och se glad ut iallafall :)

 


De klara julkortet kommer upp här på bloggen när de är lite närmare jul :)


Idag har vi vart trötta och myst i soffan mest hela dan (:

 


Voff! Leo

Av Leo och Wille - 7 december 2011 20:53

Ibland på kvällarna precis innan vi ska sova så vill jag tvätta Willes öron, å ibland då så blir jag lite för sugen så de slutar nästan med att jag äter upp örat ;) Örat är helt genomblött efteråt. Men jag kan bara inte ge mig, de är såååå gott ;) Matte fångade en bit på film (;



Voff! Leo
 

Av Leo och Wille - 5 december 2011 21:55

Wille har blivit mycket piggare nu, å han vill gärna skutta omkring å leka. de tycker inte husse å matte om så mkt, eftersom han ska vara så stilla som möjligt. Men han är ändå duktig på att varva ner när dom väl säger till honom (:


Wille tycker om Patrik sjöstjärna (;

 

 


Wille flirtar lite med matte (;

 


Wille fick sova i soffan utan tratt en stund igår, de va nog uppskattat (:

Jag myser gärna med lillebror (:

   


..Men ibland kan han vara lite för på..

   


Jag får sova ensam ibland, då kan jag sträcka ut benen.

 


Imorron ska Wille få ta bort stygnen, då får vi se vad veterinären säger om hur benet ser ut oxå :)


Voff! Leo

Av Leo och Wille - 1 december 2011 12:09

Jag fick ta bort bandaget igår. Allt ser bra ut, men de är ju himla spännande de där små stygnen på benet, så nu måste tratten vara på nästan hela tiden, dag å natt. Lite trisst, men jag överlever ;) Jag lyckades få av mig tratten en gång å då passade jag på att försöka ta sönder den genom att bita på den, då kanske jag skulle slippa den sen? Men nää. den måste fortfarande vara på ;) 

 


Leo är jätteduktig å tålig när jag kommer skuttandes med min stora å otympliga tratt å ska lägga mig på honom ;)


Jag hoppar mest omkring på tre ben, men nu när jag har tagit bort bandaget så belastar jag benet litegrann ibland, å de va ju bra sa veterinären (:  Jag ska få ta bort stygnen nästa vecka på tisdag.


Såret på höften där dom tagit fett ifrån ser bara ut som en skorpa nu. Där är de stygn som ska försvinna av sig själv. De ser fint ut å läker bra (:


Voff! Wille

Presentation


Hej!

Jag heter Leo och min "lillebror" heter Wille. Jag är född 14/1-2010 och Wille är född 4/3-2011. Här kommer det gå att läsa om vårat liv, som två busiga whippets :) Hoppas att ni kommer gilla vårt bus med husse och matte :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards