Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

2012, aldrig ifred..

Av Leo och Wille - 3 januari 2012 17:50

Nu är ett nytt år här, 2012. Nyårsafton gick bra, vareken jag eller Wille brydde oss om smällarna. Vi bara sov å reagerade inte äns (: De tycker matte å husse är jätteskönt. Måste vara jobbigt att ha en hund som är skotträdd. Mattes mormor hade under mattes uppväxt en borzoy som var otroligt rädd för smällare, å de va jättesynd om henne. Hon sprang å gömde sig i duschen å stog bara å skakade.. Fy!
Glada att vi inte är rädda iaf :)


Vårat hus som vi fick i julklapp är uppskattat och där ligger jag gärna å myser. :)


Men som ni ser är jag inte ensam.. Jag går å lägger mig på ett ställe å två minuter efter så har jag en liten hund över mig ;)

 


De flesta whippet är väl kanske lite frusna av sig, å vill gärna ligga under täcket å sova.. De kan jag väl oxå tycka är mysigt ibland, men oftast tycker jag att de blir för varmt efter fem minuter å går därför å lägger mig ensam på ett svalare ställe.. De tycker jag är skönt (:

 


Men den här lilla hunden tycker inte om att ligga ensam..

 


Så såhär ser de bara ut en liten stund..

 


Jag ligger ensam å har de skönt.

   


Men snart har jag en tass runt min hals å en lillebror som nosar mig i nacken (;

 


De får väl gå för en stund då. Lite mysigt är de ju ändå ^^

 


Sånthär får jag oxå stå ut med ofta, en lillebror på mitt huvud (;

  

 


"Vadå då? Jag tycker ju att de är mysigt att ligga på Leos huvud" ;)

 


Man får va snäll å stå ut med mycket som storebror (:

Voff! Leo

 
 
Elisabeth

Elisabeth

4 januari 2012 21:55

Så fantastiskt gulliga bilder, i dag är de små liven 10 månader. Vad fort tiden har gått. Hur går det med benet?

http://belara.bloggplatsen.se

Leo och Wille

5 januari 2012 18:53

Ja,gud så fort de har gått! Benet är fortfarande snett, men de går åt rätt håll iaf, å Wille verkar inte ha ont av det heller, han vill gärna skutta runt lite för mycket för hans eget bästa ibland ;p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leo och Wille - 17 juni 2013 17:49

  Vi har vart ute i stugan i en vecka nu, har vart riktigt skönt :) Vi va ute och letade efter en sjö och en lite privat badplats så att vi hundar (eller rättare sagt Wille) kunde få bada och leka :) Vi hittade den här lilla gläntan vid en liten sj...

Av Leo och Wille - 30 maj 2013 22:51

Det är länge sen något hände här, men nu kommer lite bilder iallafall ;) Matte och Husse hyr en stuga på landet. Vi fick nycklarna dit 1 april och vi ska hyra den minst ett år. Vi älskar att vara ute på landet, kunna springa löst, leka och busa! Un...

Leo

Av Leo och Wille - 9 februari 2013 22:52

Som vanligt vill matte lägga upp massor av bilder, men datorn sammarbetar inte som vanligt.. Skulle bli massa kul bilder när vi va å lekte för några dagar sen och träffade flera roliga hundar, men de blir inget med det. En bild på mig kunde matte lad...

Av Leo och Wille - 31 december 2012 14:10

Hejhej alla goa å glada. Jul är alltid en stressig tid på året när man ska åka runt överallt å hälsa på alla. Julafton firade vi hemma hos mattes familj och därifrån kommer lite bilder här nere. Juldagen var vi hos mattes mormor och morfar där ja...

Av Leo och Wille - 6 december 2012 21:52

Nu har vintern kommit med buller och brak! Det började snöa som bara den igår, och det har även fortsatt idag. Jag tycker inte att de är så kul med snön.. tycker mest att den är kall. Wille däremot är lyckligare än någonsin ;) På promenaderna har han...

Presentation


Hej!

Jag heter Leo och min "lillebror" heter Wille. Jag är född 14/1-2010 och Wille är född 4/3-2011. Här kommer det gå att läsa om vårat liv, som två busiga whippets :) Hoppas att ni kommer gilla vårt bus med husse och matte :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards