Alla inlägg under juni 2011

Av Leo och Wille - 13 juni 2011 13:43

Idag var det första dagen på jobbet för husse och matte igen efter semestern. Matte åkte iväg tidigt imorse, och husse åkte iväg på eftermiddagen.

och idag var det första gången vi var ensamma hemma! Jag är ju van, men Wille tyckte att det var lite läskigt. Han grät lite, men som tur va så kom ju matte hem snabbt, det var ju bara ca 15 min som vi var ensamma ;) man måste ju börja lite försiktigt (:

Så fort matte kom hem lugnade Wille ner sig och kom och la sig bredvid mig i köket för att sen somna trött :)

 


/Leo

Av Leo och Wille - 10 juni 2011 20:52

Igår och idag har vi varit i hagen på stångebro och sprungit lite löst :) Det tycker jag är jättekul! Men jag och Wille får turas om att springa löst, eftersom jag är ganska mycket större än Wille fortfarande, och jag blir lite ivrig när jag springer löst. Så husse och matte vill inte att det ska hända någon olycka. Därför får vi vänta tills Wille växt till sig lite innan vi kan springa löst ihop och busa :)

Men Wille tyckte det var jättekul att få springa löst ensam oxå :) Matte glömde ju kameran hemma, båda gångerna! Dålig av henne! Så det blev inga bilder.. men husse hade med sig sin mobil iaf, så det fick bli en lite dålig-kvalité film ist (;



Sen har Wille fått leka med en aktiveringsleksak som vi har här hemma där man lägger godis under några koppar som man ska plocka bort. Det va lätt!

husse och matte får ta å köpa en lite svårare tror jag nog ;)


Hm, vad är det här för nått?

om man puttar omkull dom här klossarna får man godis :) Gott!



Jag tycker om lillebror när han hittat något annat att bita på istället för på mig ;)

 



Wille tror att han är tuff och flirtar lite med matte. Matte faller för honom direkt ;)

 



/Leo

mys

Av Leo och Wille - 8 juni 2011 11:02

Husse och matte skulle vilja köpa en grind eller burar att ha i bagaget på bilen till oss. Men eftersom dom bara har en halvkombi så är det svårt att hitta en bur som passar som ger oss maximalt med utrymme. Det finns ju sån här universalgrind som man kan köpa, men 6000? tycker husse och matte är lite dyrt. Så nu kollar dom lite efter ny bil, kanske mest på skoj.. saab 9-5 eller volvo v40 vill dom ha. Någon som har en billig sån som inte gått allt för långt och som är fin som vill sälja till oss? :)

  

Mys i fåtöljen :) Lite trångt, men finns det hjärterum finns det stjärterum ;)



/Leo

Av Leo och Wille - 6 juni 2011 18:55

Vart lite dålig uppdatering nu i helgen, men det är för att mattes mamma har gift sig nu i helgen :) Jag och Wille fick inte vara med, men matte och husse sa att det var jättetrevligt och fint :)


Brudparet :)


Matte och husse var oxå fina :)

 


Idag har vi vart i Bergs slussar igen. Den här gången var mattes mamma, Ann-marie med :)

Vi fick glass! :D

  

Mmmm! Glass är gott! :)

 


Vi kan dela lite ;) 

 


Wille passade på att bada idag oxå. å den här gången simmade han lite med :) Jag vågar fortfarade inte :p
Husse och matte badade oxå för först gånen i år (: Dom tyckte det var skönt. Men de vart inga bilder på dom ;)

Plask!

Plaskar ner i vattnet ^^

Så skönt :)



Inatt/idag är det första gången som jag å Wille legat nära varandra länge och kunnat sova så:) Det var faktiskt mysigt(;

   

Vi är fina whippetbröder (;


/Leo

Av Leo och Wille - 3 juni 2011 13:59

  Wille har inte vart rolig inatt. Han har absolut inte velat sova. Han har bara gnällt och sprungit runt och lekt och bara gått omkring. Matte och Husse tyckte det va jobbigt, eftersom dom inte förstog vad som var fel. Han hade fått äta, kissa, bajsa. Han hade lekt och vart ute på promenad innan vi skulle sova. Vad mer kan man göra? 03.40 kunde Wille somna, och vi fick sova till 8.30 Så vi fick sova ett tag iaf. Hoppas att han vill sova inatt!


Nu har vi varit i Bergs slussar och solat och glassat i det fina vädret :)

 Kom nu matte så åker vi! :)



 

Jag var glad att få komma ut i solen och titta på allt folk :)       


 

Wille, Jag och Husse :)


   

 

Wille vågade sig ner i vattnet och doppade tassarna lite. :) Det gör Inte jag. Man blir ju blöt då! ;)


   

 

Det har vart skönt :) Men det är även skönt att komma hem och sova lite i skuggan (:


/Leo

Av Leo och Wille - 1 juni 2011 19:06

Idag har vi lekt och busat massor :) Jag och Wille har börjat vänja oss vid varandra och även husse och matte :)

Wille har blivit lite mer gosig och vill ha mer närhet nu. Idag har han inte vart riktigt lika vild som dom andra dagarna ;)  

Bus med sköldpaddan (;

Och lite dragkamp med tuggbenet. :)


Jag kan gå ut med mig själv i koppel :)


Vi gick ut till trädgårdsföreningen och satte oss i solen.

 

Jag hade hittat en pinne som jag tuggade på.


   

Men Wille ska alltid ta det som jag har.. Så där försvann min pinne..


 

Jag hade en liten hajfena på huvudet ;)


   

Jag fick ligga i mattes knä och mysa, husse sitter på bänken (:


När vi kom in vart det att vila i soffan. Wille myser in sig bland kuddarna :)



/Leo

Presentation


Hej!

Jag heter Leo och min "lillebror" heter Wille. Jag är född 14/1-2010 och Wille är född 4/3-2011. Här kommer det gå att läsa om vårat liv, som två busiga whippets :) Hoppas att ni kommer gilla vårt bus med husse och matte :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards